Bloggerii lui Putin fac bani buni din publicitate de pe urma războiului din Ucraina. Ce tarife percep pentru reclame
Influencerii pro-război din Rusia fac venituri mari din publicitate prin acoperirea conflictului pe rețelele sociale, a descoperit BBC. Bloggerii ruși au profitat de urmăritorii lor pe rețelele de socializare potând despre războiului din Ucraina cu reclame plătite în fluxurile lor care valorează mai mult de salariul mediu pe o lună.
BBC notează că influenceri pro-război cunoscuți în Rusia ca „Z-bloggeri” distribuie reclame, mai ales pe Telegram – platforma favorită din Rusia după interzicerea Instagram, Twitter și Facebook – pentru orice, de la criptomonedă la modă.
Alexander Kots, un corespondent veteran al unui ziar pro-guvernamental care are peste 600.000 de urmăritori pe canalul său Telegram. El a spus că percepe echivalentul a 440-680 lire sterline pe postare pe canalul său, în funcție de nivelul de expunere al reclamei.
Președintele Putin l-a numit pe Kots în consiliul prezidențial pentru drepturile omului în urma invaziei și ia făcut pe alți bloggeri membri ai unui grup de lucru pentru mobilizare. „Lupta din spațiul informațional este un câmp de luptă. Un câmp de luptă crucial”, le-a spus el. „Și chiar mă bazez pe ajutorul tău.”
Reclame pentru orice
Pe lângă o rație zilnică de videoclipuri despre care susțin că sunt din prima linie a frontului și afirmații false despre președintele Ucrainei Volodimir Zelenski, ei distribuie reclame pentru orice, de la criptomonedă la modă.
Această explozie a utilizatorilor a dus la o creștere a pieței de publicitate pe Telegram.
Influencerii de război au profitat de acest lucru. Ei vând spații publicitare pentru companiile care doresc să ajungă la publicul lor tânăr.
Pentru a afla cât percep, membrii echipei BBC au pozat în proprietari de hotel interesați să posteze reclame pe canalele lor.
Tarifele „Z-bloggerilor”
A luat legătura cu unii dintre cei mai importanți jucători. Unul dintre ei a fost Alexander Kots, un corespondent veteran al unui ziar pro-guvernamental care a devenit un influencer de război, cu peste 600.000 de urmăritori pe canalul său personal Telegram.
Semion Pegov, cunoscut sub numele de WarGonzo, a fost altul. Poate cel mai cunoscut blogger Z, are peste 1,3 milioane de urmăritori.
Alexander Kots a spus că percepe 48.000-70.000 de ruble (440-680 lire sterline) per postare pe canalul său, în funcție de cât timp a fost păstrat anunțul în partea de sus a feedului său Telegram. WarGonzo percepe echivalentul a 1.550 lire setrline per postare.
Detalii, AICI