Soluția ingenioasă găsită de o firmă germană pentru a opri răspândirea sloganurilor neonaziste: „Este doar începutul”
O firmă de publicitate din Germania a găsit o soluție ingenioasă pentru a bloca vânzările articolelor imprimate cu sloganuri neonaziste: înregistrarea lor drept mărci comerciale, relatează The Guardian.
Imprimate pe orice articol – boxeri, căni de bere, tricouri, perne și hanorace – sloganurile fac parte dintr-o industrie online în plină expansiune despre care militanții antifasciști spun că nu doar umplu buzunarele, ci consolidează identitatea și măresc influența membrilor grupărilor neonaziste.
Sloganul „Htlr”, căruia i s-au scos vocalele pentru a masca cuvântul Hitler, interzis de legislația germană, este doar unul dintre multele exemple de abrevieri la care recurg aceste grupări și care mai cuprind „VTR LND” (Vaterland =patrie), respectiv HKNKRZ (Hakenkreuz = svastică).
„Naziștii sunt inovatori. Iar jobul meu este să rezolv problemele în mod creativ”, spune Simon Knittel, directorul unei agenții de publicitate care s-a aliat cu inițiativa antifascistă „Laut gegen Nazis” (Vocali împotriva naziștilor, LGN) și o firmă de avocatură pentru a lansa o campanie menită să priveze de drepturile de vânzare articole comerciale neonaziste.
Campania a reușit deja să blocheze comercializarea sloganului „VTR LND”, cel mai bine vândut în magazinele online neonaziste prin înregistrarea lui drept marcă comercială în Europa.
„Acesta este doar începutul”, a declarat Jörn Menge, un manager muzical care conduce LGN. „Am depus deja cereri pentru alte mărci comerciale în legătură cu alte coduri extremiste, în speranța de a le opri vânzările. Este pervers faptul că au reușit să își răspândească în mod legal opiniile în lume și să se finanțeze prin vânzarea mărfurilor lor. Încercăm să punem capăt acestei situații”, a explicat el.
El admite faptul că organizația sa joacă un fel de joc „de-a șoarecele și pisica” cu neonaziștii care ar încerca să-i împiedice înregistrând propriile drepturi, spune el. „Vrem să fim capabili să-i surprindem”.
Un fost vânzător de mărfuri neonaziste consiliază campania. Philip Schlaffer, care a administrat un astfel de magazin în orașul nordic Wismar, pe coasta Mării Baltice, ține acum prelegeri în școli, după ce a urmat în închisoare un program antifascist.
Detalii, AICI