Companii din mai multe sectoare ale economiei mondiale cresc prețurile, renunță la orientările financiare anterioare și avertizează cu privire la incertitudinea tot mai pronunțată, în contextul în care războiul comercial lansat de președintele american Donald Trump majorează costurile de producție, perturbă lanțurile de aprovizionare și stârnește îngrijorări cu privire la evoluția economiei globale, arată o analiză Reuters.
Rezultatele unui studiu publicat joi au arătat că societățile din întreaga lume s-au lovit de un zid de incertitudine în primul trimestru al acestui an, în timp ce directorii de întreprinderi s-au confruntat cu schimbarea constantă a poziției administrației Trump cu privire la comerț. Companiile au fost nevoite să contabilizeze costurile haosului și să-și stabilească modalitățile în care vor acționa pentru a-i limita consecințele. „Va trebui să folosim toate pârghiile pe care le avem în arsenal, pentru a atenua impactul tarifelor în cadrul structurii noastre de costuri și al contului de profit și pierdere”, a declarat Andre Schulten, directorul financiar al unui concern care produce cosmetice și detergenți.
Producătorul a anunțat că intenționează să majoreze prețurile pentru a acoperi impactul costurilor suplimentare generate de războiul tarifar. De altfel, comentariile recente ale celor mai mari companii producătoare de alimente ambalate, băuturi și bunuri de larg consum au subliniat, de asemenea, îngrijorarea întreprinderilor și investitorilor că poziția ezitantă a lui Trump privind tarifele și atacurile sale la adresa președintelui Rezervei Federale americane, Jerome Powell vor afecta încrederea pe piețe.
Giganți producători de sucuri și snacks-uri, de produse de igienă sau de echipamente medicale au redus recent previziunile anuale de profit, citând turbulențele comerciale actuale. Iar o mare companie aeriană americană și-a retras estimările financiare pentru 2025, în oglindă cu colegii săi din industria de profil. „Comparativ cu situația de acum trei luni, probabil că nu ne mai simțim la fel de bine în ceea ce privește consumatorii”, a declarat Jamie Caulfield, directorul financiar al unei companii producătoare de sucuri, pentru Reuters.
Alte companii au exprimat sentimente similare. Directorul general al unei companii producătoare de dulciuri, alături de fondatorii unui lanț de magazine fast-food și din industria frumuseții au semnalat slăbirea încrederii consumatorilor americani.