Campania de recrutare a Kievului capătă ritm. Noile metode prin care sunt atrași voluntari pentru armata ucraineană
Campaniile menite să intensifice recrutarea voluntară, inclusiv campanii de relații publice au pus pe roate efortul de mobilizare a noi recruți pentru armata ucraineană, pe fondul entuziasmului scăzut al ucrainenilor de a se înrola, relatează Reuters și The Guardian.
Kievul testează metode personalizate de a atrage voluntari pentru forțele armate oferind mai nou opțiunea de a aplica pentru anumite unități militare sau anumite poziții într-o încercare de a atenua reticența bărbaților eligibili între 25 și 60 de ani.
Sute de mii de ucraineni s-au oferit voluntari pentru a merge pe front însă o mare parte dintre ei sunt acum morți, răniți sau pur și simplu epuizați. Încercările de a atrage noi soldați au fost zădărnicite de rapoartele și zvonurile răspândite online cu privire la pregătirea inadecvată, comandanții slabi și natura dură a luptelor de tranșee. De pildă, un sondaj din luna martie arăta că doar 35% dintre bărbații din Ucraina se simțeau pregătiți pentru a fi mobilizați pentru câmpul de luptă.
Panouri publicitare înfățișând o viziune mai luminoasă a armatei au apărut la Kiev, cu un accent pe înscrierea voluntară ca preferabilă conscripției care i-a speriat pe mulți ucraineni.
„Vară, UAV”, scrie pe un afiș în care un soldat operează o dronă dintr-un fotoliu de plajă. „Garantăm 60 de zile de pregătire”, promite Brigada Harția”, în timp ce un alt afiș îndeamnă viitorii soldați să „fie ei înșiși”.
În special atrăgătoare sunt unitățile cu renume, precum Azov și Brigada Separată de Asalt 3, care au bugete generoase mulțumită donațiilor, dar și o bună prezență pe rețelele sociale, publicând filmări din prima line urmărite de milioane de ucraineni.
Detalii, AICI