Cum influențează propaganda rusă alegerile europarlamentare: „Poate că suntem în noroi, dar și ei sunt la fel”
Defăimarea liderilor europeni, cu preferința de a exploata teme legate de viața sexuală, promovarea teoriei „colapsului iminent al UE”, inundarea rețelelor sociale cu minciuni despre Ucraina sunt câteva dintre tehnicile folosite de propaganda rusă pentru a influența alegerile europarlamentare.
Alegerile pentru Parlamentul European, care au loc începând din 6 iunie până în 9 iunie, vor aduce milioane de alegători la vot și reprezintă cel mai mare exercițiu de democrație din Europa ale cărui mize externe sunt, probabil, mai mari ca niciodată.
Portalul Comisiei Europene care luptă împotriva dezinformării – EU vs Disinfo – a făcut o analiză a tehnicilor și procedurilor cheie folosite de propaganda pro-Kremlin care vizează alegerile pentru Parlamentul European.
Prima tehnică analizată a fost cea de defăimare a liderilor politici proeminenți, inventând scandaluri, răsturnând sau scoțând lucrurile din context. Există o preferință pentru exploatarea elementelor ce țin de viața sexuală.
Una dintre țintele preferate a fost președintele francez Emmanuel Macron. O creștere semnificativă a atacurilor calomnioase împotriva lui și a soției sale s-a produs după declarațiile lui Macron din martie conform cărora Rusiei nu i se poate permite să câștige războiul împotriva Ucrainei și cele privind posibila prezență a trupelor occidentale în zona de conflict.
„Au apărut multe povești sălbatice care sugerează că soția sa Brigitte Macron este o „trans pervertită”, s-a născut bărbat, își falsifică identitatea etc”, se arată în analiza citată.
Alte instituții de propagandă au susținut că Macron vrea să declanșeze un al treilea război mondial doar pentru a rămâne la putere.
Pe 19 martie, o imagine dintr-un alt articol înfățișa din rețeua rețeaua Pravda-xx.com arată soldați francezi, conduși de Macron, ca drag queens și persoane probabil transsexuale defilând cu un tanc de culoare roz.
„Asemenea regimurilor anterioare construite pe identitatea unui bărbat puternic, conducerea rusă idolatrizează bărbația virulentă în timp ce impune femeilor un statut de subordonare al cărui principal scop este de a face copii. Reversul acelei monede este calomnierea adversarilor ca fiind cumva lipsiți de bărbație și pervertiți sexual”, se arată în analiză. În acest context, Gabriel Attal, primul premier asumat homosexual al Franței, a fost victima perfectă a propagandei.
Realizatorul TV Dmitri Kiselyov a susținut, în mod absurd, că doi bărbați homosexuali în poziții de putere înseamnă că orice referire la relațiile heterosexuale vor fi în curând interzise în Europa.
Detalii, AICI