Dezvăluiri despre „fabrica de troli” a lui Putin. Cum răspândește online minciuni pro-război și pe cine vizează în mod deosebit
Fabrica de troli a lui Vladimir Putin, cu sediul în Sankt Petersburg, a declanșat o campanie online de manipulare în favoarea războiului din Ucraina, avertizează guvernul britanic citând un studiu în acest sens. Trolii ruși încearcă să-i atace pe liderii occidentali, printre care Boris Johnson și Olaf Scholz, și răspândesc dezinformări, promovând propaganda Kremlinului în privința războiului din Ucraina, scrie The Guardian.
Studiul finanțat de guvernul britanic detaliază modul în care regimul lui Vladimir Putin încearcă să manipuleze opinia publică pe rețelele sociale, precum și în secțiunile de comentarii ale principalelor instituții media. Țința lor o reprezintă astfel politicienii occidentali și presa, se arată în document.
Printre cei vizați se află premierul Marii Britanii Boris Johnsons, cancelarul Germaniei, Olaf Scholz, dar și șeful diplomației UE, Josep Borrell.
Fabrica de troli este suspectată a avea legături cu Yevgeny Prigozhin, fondatorul Internet Research Agency acuzat de implicare în alegerile prezidențiale din SUA, din 2016, în favoarea lui Donald Trump.
În document se arată că influencerii de pe platforma TikTok au fost plătiți pentru a distribui mesajele propagandei Kremlinului. Totodată, au fost descoperite și activități pe Facebook și Twitter, dar nu atât de numeroase ca pe Instagram, YouTube și TikTok, unde se concentrează mare parte din campania de dezinformare și manipulare. Un rol cheie în activitatea rețelei îl joacă platforma Telegram, în special canalul „Cyber Front Z”.
Studiul arată că operațiunea derulată de armata de trolli a lui Putin a vizat și conturile de social media ale trupelor sau artiștilor Daft Punk, David Guetta, Tiesto și Rammstein.
Citește articolul integral AICI