Close Menu

    Subscribe to Updates

    Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

    Excursie „turistică” cu substrat politic: influenceri moldoveni folosiți pentru propagandă electorală pro-Kremlin

    9 mai 2025

    Falsuri de 9 Mai: Istoria, confiscată de Kremlin

    9 mai 2025

    Un film despre deportările sovietice din Basarabia a devenit motiv de dispută în R. Moldova

    9 mai 2025
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    DISINFO.MDDISINFO.MD
    • Moldova
    • Externe
    • Opinii
    • Analize
    • Stopfake
    • Română
      • Engleză
      • Rusă
    DISINFO.MDDISINFO.MD
    Prima pagină » Experiment NATO: 54.000 de interacțiuni neautentice pe social media cumpărate cu 300 de euro
    Analize

    Experiment NATO: 54.000 de interacțiuni neautentice pe social media cumpărate cu 300 de euro

    29 martie 2020
    Facebook Twitter LinkedIn Email VKontakte Telegram WhatsApp Copy Link
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Email Copy Link

    Industria manipulării în social media este disponibilă, ieftină și eficientă, în timp ce cele mai mari platforme de social media nu reușesc să abordeze un comportament autentic coordonat online. Acestea sunt concluziile ultimului studiu prezentat de Centrul de Excelență pentru Comunicări Strategice NATO din Riga.

    Pentru a testa capacitatea companiilor de social media de a-și menține angajamentele voluntare și de a combate comportamentul manipulator pe platformele lor, experții NATO au efectuat un experiment: folosind serviciile așa-numitilor furnizori de servicii de manipulare, au cumpărat 105 postări artificiale pe Facebook, Instagram, Twitter și Youtube.

    Pentru doar 300 de euro, fără prea multe impedimente, experții au reușit să achiziționeze peste 54.000 de interacțiuni neautentice în social media (like-uri, share-uri, comentarii, vizualizări video). Majoritatea conturilor false și comportamentul în care s-au angajat au rămas online, chiar și după ce conturile neautentice au fost semnalate către platformele de social media.

    Studiul și cercetările anterioare ale CoE NATO au făcut lumină nu numai asupra deficiențelor măsurilor pe care le-au luat companiile de social media pentru a preveni și combate manipularea online, ci și pe piața neagră a manipulării în social media.

    1. Furnizorii de servicii din Rusia domină piața de manipulare în social media. Practic, toți furnizorii majori de software și infrastructură de manipulare identificați de NATO au originea în Rusia. Cu toate acestea, furnizorii europeni de servicii de manipulare nu sunt timizi să subcontracteze și să revândă servicii rusești.
    2. Costul serviciilor de manipulare depind de platforma pe carea urmează să aibă loc postările. Cu cât sunt eliminate mai eficient conturile neautentice, cu atât mai mult timp și bani trebuie cheltuiți pentru a le înlocui. Și costurile sunt transmise „clienților”. Manipularea pe Instagram este cea mai ieftină. Cu toate acestea, prețul manipulării în social media nu reflectă neapărat calitatea „serviciului”.
    3. Peste 90% din engagement-ul cumpărat este folosit în scopuri comerciale…
    4. … cu toate acestea, instrumentele și metodele dezvoltate pentru a înșela industria de publicitate sunt de asemenea utilizate pentru implicarea în politic. Experimentul CoE NATO a relevat faptul că acele conturi neautentice au fost folosite și pentru a cumpăra engagement pe 721 de pagini politice, 52 de pagini guvernamentale, inclusiv conturile a doi președinți, precum și politicieni europeni și americani.
    5. Aproape toți furnizorii de servicii de manipulare au fost extrem de receptivi, au răspuns la întrebări, au reacționat la reclamații, iar unii au oferit chiar și o garanție pentru manipulare, în cazul în care companiile de social media vor contracara eforturi.
    6. Furnizorii de servicii de manipulare își promovează fără teamă serviciile și fac publicitate pe cele mai mari motoare de căutare.
    7. Piața neagră este uriașă. Experții CoE NATO au identificat sute de furnizori, mulți dintre ei având angajați și venituri semnificative. De fapt, potrivit rapoartelor recente, marketingul neautentic poate reprezenta o problemă de 1,3 miliarde de dolari pe an. Dar costul potențial pentru integritatea conversațiilor online este chiar mai mare.
    Share. Facebook Twitter LinkedIn Email VKontakte Telegram Copy Link WhatsApp

    Related Posts

    Analiză. Cum operează Storm-1516, gruparea rusă care are acțiuni de manipulare de dezinformare

    9 mai 2025

    Amurgul idolilor. Cum a ajuns PSD un partid de mâna a doua după 3 decenii la vârf. Expert: „Sunt sfâșiați așa cum e și România”

    8 mai 2025

    Bloomberg: „Leul românesc s-a prăbușit”. Ce s-a întâmplat după „șocul Simion”: Din România au ieșit foarte mulți bani

    7 mai 2025

    IPN: De la identitate, la agricultură: miturile anti-UE care revin înainte de alegeri

    6 mai 2025

    Excursie „turistică” cu substrat politic: influenceri moldoveni folosiți pentru propagandă electorală pro-Kremlin

    9 mai 2025

    Falsuri de 9 Mai: Istoria, confiscată de Kremlin

    9 mai 2025

    Un film despre deportările sovietice din Basarabia a devenit motiv de dispută în R. Moldova

    9 mai 2025

    Analiză. Cum operează Storm-1516, gruparea rusă care are acțiuni de manipulare de dezinformare

    9 mai 2025

    Moldova dă dublu față de Rusia: Putin le „aruncă” veteranilor cei mai puțini bani sau doar un ceainic drept mulțumire

    9 mai 2025
    DISINFO.MD
    © 2025 Disinfo. All Rights Reserved. Dezvoltat de Disinfo.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.