Close Menu

    Subscribe to Updates

    Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

    Unități speciale pentru soldați ruși cu boli grave pe frontul din Ucraina

    18 septembrie 2025

    Rusia: Duma de Stat a denunțat Convenția Europeană pentru prevenirea torturii

    18 septembrie 2025

    Guvernul danez investește în arme de precizie și sisteme de apărare aeriană pentru a contracara Rusia

    18 septembrie 2025
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    DISINFO.MD
    • Moldova
    • Externe
    • Opinii
    • Analize
    • Stopfake
    • Română
      • Engleză
      • Rusă
    DISINFO.MD
    Prima pagină » Experiment NATO: 54.000 de interacțiuni neautentice pe social media cumpărate cu 300 de euro
    Analize

    Experiment NATO: 54.000 de interacțiuni neautentice pe social media cumpărate cu 300 de euro

    29 martie 2020
    Facebook Twitter LinkedIn Email VKontakte Telegram WhatsApp Copy Link
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Email Copy Link

    Industria manipulării în social media este disponibilă, ieftină și eficientă, în timp ce cele mai mari platforme de social media nu reușesc să abordeze un comportament autentic coordonat online. Acestea sunt concluziile ultimului studiu prezentat de Centrul de Excelență pentru Comunicări Strategice NATO din Riga.

    Pentru a testa capacitatea companiilor de social media de a-și menține angajamentele voluntare și de a combate comportamentul manipulator pe platformele lor, experții NATO au efectuat un experiment: folosind serviciile așa-numitilor furnizori de servicii de manipulare, au cumpărat 105 postări artificiale pe Facebook, Instagram, Twitter și Youtube.

    Pentru doar 300 de euro, fără prea multe impedimente, experții au reușit să achiziționeze peste 54.000 de interacțiuni neautentice în social media (like-uri, share-uri, comentarii, vizualizări video). Majoritatea conturilor false și comportamentul în care s-au angajat au rămas online, chiar și după ce conturile neautentice au fost semnalate către platformele de social media.

    Studiul și cercetările anterioare ale CoE NATO au făcut lumină nu numai asupra deficiențelor măsurilor pe care le-au luat companiile de social media pentru a preveni și combate manipularea online, ci și pe piața neagră a manipulării în social media.

    1. Furnizorii de servicii din Rusia domină piața de manipulare în social media. Practic, toți furnizorii majori de software și infrastructură de manipulare identificați de NATO au originea în Rusia. Cu toate acestea, furnizorii europeni de servicii de manipulare nu sunt timizi să subcontracteze și să revândă servicii rusești.
    2. Costul serviciilor de manipulare depind de platforma pe carea urmează să aibă loc postările. Cu cât sunt eliminate mai eficient conturile neautentice, cu atât mai mult timp și bani trebuie cheltuiți pentru a le înlocui. Și costurile sunt transmise „clienților”. Manipularea pe Instagram este cea mai ieftină. Cu toate acestea, prețul manipulării în social media nu reflectă neapărat calitatea „serviciului”.
    3. Peste 90% din engagement-ul cumpărat este folosit în scopuri comerciale…
    4. … cu toate acestea, instrumentele și metodele dezvoltate pentru a înșela industria de publicitate sunt de asemenea utilizate pentru implicarea în politic. Experimentul CoE NATO a relevat faptul că acele conturi neautentice au fost folosite și pentru a cumpăra engagement pe 721 de pagini politice, 52 de pagini guvernamentale, inclusiv conturile a doi președinți, precum și politicieni europeni și americani.
    5. Aproape toți furnizorii de servicii de manipulare au fost extrem de receptivi, au răspuns la întrebări, au reacționat la reclamații, iar unii au oferit chiar și o garanție pentru manipulare, în cazul în care companiile de social media vor contracara eforturi.
    6. Furnizorii de servicii de manipulare își promovează fără teamă serviciile și fac publicitate pe cele mai mari motoare de căutare.
    7. Piața neagră este uriașă. Experții CoE NATO au identificat sute de furnizori, mulți dintre ei având angajați și venituri semnificative. De fapt, potrivit rapoartelor recente, marketingul neautentic poate reprezenta o problemă de 1,3 miliarde de dolari pe an. Dar costul potențial pentru integritatea conversațiilor online este chiar mai mare.
    Share. Facebook Twitter LinkedIn Email VKontakte Telegram Copy Link WhatsApp

    Related Posts

    ANALIZĂ: Mitul „jumătate de milion de moldoveni în Rusia” se prăbușește în fața cifrelor reale

    15 septembrie 2025

    Incidentul „femeia cu cuțite din Parlament” – între manipulare mediatică și agendă geopolitică

    15 septembrie 2025

    ANALIZĂ Drone rusești în Polonia: întrebarea crucială la care trebuie să răspundă NATO

    11 septembrie 2025

    NYT: Rușii folosesc inteligența artificială în campania de dezinformare din Moldova. Risc mai mare decât la prezidențiale

    8 septembrie 2025

    Unități speciale pentru soldați ruși cu boli grave pe frontul din Ucraina

    18 septembrie 2025

    Rusia: Duma de Stat a denunțat Convenția Europeană pentru prevenirea torturii

    18 septembrie 2025

    Guvernul danez investește în arme de precizie și sisteme de apărare aeriană pentru a contracara Rusia

    18 septembrie 2025

    Yandex, Odnoklassniki și alte servicii rusești, pericol pentru datele cetățenilor moldoveni: informațiile pot fi preluate de FSB

    18 septembrie 2025

    Iulia Navalnaia susține că două laboratoare occidentale confirmă că „Alexei a fost otrăvit în închisoare”

    18 septembrie 2025
    DISINFO.MD
    © 2025 Disinfo. All Rights Reserved. Dezvoltat de Disinfo.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.