Imperiul media al lui Prigojin ar putea ajunge pe mâinile amantei lui Putin

341

Holdingul Patriot, care include mass-media asociată cu Evgheni Prigojin, inclusiv RIA FAN, caută un nou proprietar, scrie The Bell.

Potrivit mai multor surse ale publicației, National Media Group (NMG ) al lui Iuri Kovalciuk este considerat cel mai probabil concurent pentru activele media. Totodată, interlocutorii The Bell au subliniat că „aceasta este o versiune generală”, nu au date despre nicio negociere.

Se presupune că NMG va câștiga controlul asupra activelor lui Prigojin fie direct, fie prin intermediari, așa cum a fost deja testat în tranzacțiile cu alte media.

Canalele Telegram, scrie The Bell, discută și despre un alt candidat – se presupune că Hearst Shkulev Publishing, holdingul media al lui Viktor Șkulev. poate cumpăra activele media pentru 1 rublă „cu condiția ca echipele editoriale să rămână timp de 3 luni și să le plătească restanțele salariale”. Publicația nu a reușit să-l contacteze pe Șkulev pentru comentarii.

După cum subliniază The Bell, toate sursele sunt sigure că oricine va prelua imperiul media al lui Prigojin va fi acum supravegheat direct de administrația prezidențială.

Iuri Kovalciuk este Președintele Consiliului de Administrație al Băncii Rossiya. Se crede că Kovalciuk face parte din „cercul foarte apropiat al lui Putin”. Atât Kovalciuk însuși, cât și banca sa se află sub sancțiuni occidentale din 2014. Consiliul de administrație al National Media Group este condus de Alina Kabaeva, fostă gimnastă despre care se spune că este amanta lui Putin, sancționată din cauza relației strânse cu liderul de la Kremlin.

Ce fel de imperiu media a construit Prigojin și cât de mare este

Istoria afacerii media a lui Evgheni Prigojin a început la Sankt Petersburg în 2013, când a apărut așa-numita „fabrică de troli”.

Angajații „fabricii” sunt susținători profesioniști ai puterii. Din conturi false special create pe rețelele de socializare, ei scriu comentarii în sprijinul autorităților, critică opoziția și promovează valori „patriotice”. Aparent, „fabrica” funcționează nu numai pentru publicul rus. Așadar, în februarie 2018, Departamentul de Justiție al SUA l-a acuzat pe Prigojin că a intervenit în alegerile prezidențiale din SUA din 2016. După aceea, statele au impus sancțiuni împotriva lui Prigojin.

„Bucătarul“ lui Putin a negat multă vreme legătura cu „fabrica de troli” și chiar a cerut în instanță ca mass-media care scrie despre asta să-și elimine articolele. Abia în februarie 2023 a confirmat că a pus bazele „fabricii“ și a gestionat-o de mult timp. Prigojin a susținut că a făcut acest lucru „pentru a proteja spațiul informațional rusesc de propaganda agresivă și prostească a tezelor antiruse din Occident”.

De-a lungul timpului, „fabrica de troli” a crescut și s-a transformat într-o adevărată „fabrică media”. În cadrul acesteia au apărut multe resurse de internet, inclusiv cele de pseudo-opoziție, care produc conținut și promovează agenda pro-guvernamentală prin bloggeri și canale de Telegram. Din martie 2023, structura creată de Prigojin include zeci de site-uri web și bloggeri – aceștia sunt gestionați de un total de aproximativ 400 de entități juridice false și reale.

Cea mai mare mass-media asociată cu Prigozhin este Agenția Federală de Știri (RIA FAN). Potrivit Liveinternet, în luna mai, utilizatorii care au vizitat riafan.ru s-au uitat prin materialele publicației de aproximativ 40 de milioane de ori.

Pentru a pune în comun resursele imperiului media al lui Prigojin, grupul media Patriot a fost creat în octombrie 2019. Pe lângă Agenția Federală de Știri, aceasta include și Știrile Poporului, Economics Today, Politics Today și alte resurse. Prigojine a condus deja oficial Consiliul de administrație al grupului Patriot – acest lucru a fost confirmat serviciului rus BBC de către șeful grupului media și fostul șef al partidului pro-Kremlin Rusia tânără, Nikolai Stoliarciuk.

Pe lângă mass-media tradițională, omul de afaceri a dezvoltat în mod activ o rețea de canale Telegram. Două dintre ele ocupă un loc special în această rețea: ambele servesc ca servicii de presă și publică mesajele vocale ale lui Prigojin, adesea ca răspuns la solicitările mass-media. Unul se numește „Serviciul de presă al lui Prigojin”, are peste 1,3 milioane de abonați. Al doilea, „Capul lui Prigojin” – cu o audiență mai mică, de peste 643.000 de abonați.

În plus, Prigojin cooperează activ cu așa-zișii bloggeri militari , în special cu canalele Voenkor Yarem de Aleksander Iaremciuk (cu o audiență de aproape 84.000 de abonați) și Bruce al lui Alexander Simonov (mai mult de 182.000 de abonați). Ambii sunt angajați ai RIA FAN. Adesea, ei repostează mesajele audio ale lui Prigojin de pe canalele sale de presă și, de asemenea, postează fotografii și videoclipuri cu mercenarii PMC Wagner de pe front (acesta a fost și cazul în timpul luptelor dintre wagnerioți și trupele ucrainene din Bahmut).

Citește mai mult AICI

Pentru mai multe informații abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM

Citește și