„Podul de flori” va deveni realitate. Construcția podului rutier peste Prut, care va uni localităţile Golăieşti (România) şi Zagarancea (Republica Moldova), va începe pe 26 aprilie, a anunțat, luni, la Radio Moldova ministrul moldovean al infrastructurii. Pe ambele maluri vor avea loc ceremonii de lansare a lucrărilor, care sunt așteptate să se încheie în toamna anului 2026, relatează Agerpres.
Ministrul Vladimir Bolea i-a invitat să participe la acest moment simbolic pe toţi cetăţenii moldoveni care doresc acest lucru.
„Pe ambele maluri se va pune piatra de temelie pentru construcţia podului. Este autostrada care vine de la Paşcani spre Iaşi şi spre Ungheni. Şi, în partea noastră, este primul tronson – va fi construit şi primul tronson de autostradă”, a afirmat el, adăugând că podul va fi capătul autostrăzii A8, aşa-numita „Autostradă a Unirii”.
„Podul de flori”
Viitorul pod se va numi „Podul de Flori”, amintind de evenimentul din 1990, când românii şi moldovenii s-au reunit simbolic pe malurile Prutului.
Potrivit Radio Moldova, acesta va avea patru benzi de circulaţie, câte două pe sens, şi trotuare pietonale. Lungimea totală va fi de 261 de metri, iar lăţimea va ajunge la 13 metri în prima etapă, urmând să crească la 24,25 metri în etapa a doua. Proiectul include şi construcţia unui punct de trecere a frontierei, dotat cu facilităţi pentru control amănunţit, parcări pentru TIR-uri şi autoturisme, precum şi un drum de legătură de aproximativ 1 km.
„Podul de Flori” face parte din proiectul strategic al Autostrăzii Unirii A8, care va lega Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni de frontiera cu Republica Moldova, interconectându-se cu Drumul Naţional R1 Chişinău – Ungheni.
Potrivit autorităţilor moldovene, traficul rutier va putea fi deschis provizoriu pe pod din toamna anului 2026, în timp ce finalizarea Autostrăzii Unirii este estimată pentru perioada 2029-2030.
Investiţia este finanţată integral din fonduri europene, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei, valoarea proiectului depăşind 30 de milioane de euro.