Gata cu FAKE-urile pe Facebookul moldovenesc. Compania anunță că va verifica conținutul publicat în Moldova pentru a combate dezinformarea în contextul electoral

0 4

Facebook anunță că își extinde parteneriatul cu Agenția France-Presse (AFP) pentru a contribui la combaterea dezinformării pe platformele sale înaintea alegerilor parlamentare anticipate din Republica Moldova. AFP este certificată prin intermediul Rețelei Internaționale de Verificare a Informațiilor (IFCN), care este independentă. Conținutul publicat pe Facebook și Instagram în Moldova va fi verificat în iulie 2021. 

Programul de verificare a informațiilor de pe Facebook include mai mult de 80 de parteneri din întreaga lume, care monitorizează conținutul scris în peste 60 de limbi. Acești parteneri joacă un rol esențial în identificarea dezinformării virale. Atunci când un verificator consideră că o informație este falsă, Facebook adaugă o etichetă de avertizare la conținut și reduce semnificativ distribuția acesteia. Paginile și domeniile care distribuie în mod repetat știri false vor constata, de asemenea, reducerea distribuirii acestora și eliminarea posibilității de monetizare și de a face publicitate.

„Suntem încântați să salutăm venirea AFP în echipă în calitate de partener de verificare a informațiilor care oferă o soluție temporară pentru Moldova. AFP este un partener-cheie, cu reporteri experimentați din întreaga lume, iar munca lor vitală ne va ajuta să reducem în continuare răspândirea dezinformării în limba română pe platformele noastre”,  a declarat managerul de dezvoltare a parteneriatului strategic în cadrul companiei Facebook, Sophie Eyears.

Facebook are o strategie pentru combaterea dezinformării, axată pe trei direcții:

Această strategie a fost deosebit de importantă în combaterea dezinformării legate de sănătate. De la începutul pandemiei, Facebook a eliminat mai mult de 18 milioane de bucăți de conținut  pentru încălcarea regulilor privind reflectarea subiectelor ce țin de COVID-19 și dezinformarea legată de vaccinuri. Totodată, au fost aplicate etichete de avertizare pentru mai mult de 167 de milioane de bucăți de conținut. Atunci când o etichetă de avertizare este plasată pe o postare, în 95% dintre cazuri oamenii nu o  vizualizează.

Detalii despre programul de verificare a informațiilor sunt disponibile aici. Amănunte despre Rețeaua Internațională de Verificare a Informațiilor și Codul său de principii sunt disponibile aici și aici.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata