În campania electorală pentru alegerile prezidențiale, Igor Dodon, utiliza site-uri anonime prin care distribuia informații manipulatorii, fake-uri și dezinforma opinia publică. De asemenea, candidatul care era susținut de PSRM, ulterior a devenit președinte al formațiunii politice, a utilizat Google Ads pentru a afișa diverse bannere publicitare.

Deși campania electorală a trecut demult, Igor Dodon a apelat din noul la Google Ads, de data aceasta pentru a-și promova canalul de telegram, unde susține că va fi mult mai activ și ar urma să vină cu primele declarații în acest sens.

Faptul că Igor Dodon a apărut pe Telegram a fost promovat și de către alte canale apropiate regimului, cele care l-au și promovat anterior pe președintele socialiștilor.

Să nu uităm că și ex-premierul Ion Chicu s-a mutat pe Telegram. Primul mesaj pe care l-a scris era adresat cu multă ironie, președintelui Maia Sandu.

Astfel, se pare că stânga politică a Republicii Moldova a decis să-și transfere manipulările și pe Telegram, încă un canal prin care să-și scoată dividende politice prin atacuri dure și cu abateri grave asupra oponenților politici.

Disinfo.md amintește că Igor Dodon a atact-o dur pe contracandidta sa, Maia Sandu, în briefingul din 3 noiembrie. Printre învinuiri a fost și acuzația în adresa Guvernul Sandu, care a căzut în noiembrie 2019, că nu ar fi pregătit Republica Moldova pentru pandemia de Covid-19.

De asemenea, Igor Dodon a promovat mai multe falsuri despre vârsta de pensionare, lichidarea raioanelor și activitatea guvernului condus de Sandu.

Disinfo va sta cu ochii pe canalele de telegram atât al fostului președinte Igor Dodon, cât și ale altor funcționari care distribuie și promovează fake-uri și informații manipulatoare.