Pentru prima dată după mult timp, vânzările de produse alimentare din Rusia au început să scadă în volum — adică în unități fizice: bucăți, kilograme, litri.
Potrivit Kommersant, care citează datele furnizate de compania Taxcom, în lunile septembrie–octombrie 2025, declinul a fost de 5% față de aceeași perioadă a anului trecut și a afectat majoritatea categoriilor de produse. Vânzările de lapte au scăzut cu 8%, de orez cu 10%, iar de hrișcă și carne de porc — cu 9%.
Valoric, comerțul cu amănuntul continuă să crească, însă doar ca efect al creșterii prețurilor. De la începutul anului 2024, carnea de vită s-a scumpit cu 26%, laptele cu 25%, pâinea de secară cu 24%, iar cartofii cu 38%.
Consecința? Coșul de cumpărături devine mai scump, dar numărul achizițiilor efective din supermarketuri este în scădere — cu 2% în perioada ianuarie–septembrie, conform calculelor T-Pay. În special, populația începe să economisească masiv la carne: numărul achizițiilor din măcelării a scăzut cu 7% față de anul trecut, potrivit datelor Evotor.
Citește mai mult AICI

