În portul Murmansk a fost reținut petrolierul Unity, aflat sub pavilionul statului Lesotho și considerat parte a „flotei din umbră” a Kremlinului.
Decizia a fost luată după sesizarea Sindicatului Marinarilor din Rusia, care a raportat restanțe salariale față de echipaj, lipsa comunicațiilor prin satelit și nereguli grave în documentația navei. Potrivit controlului portuar, nava nu va fi eliberată până la remedierea deficiențelor și achitarea datoriilor. La data de 13 august, datoriile totale față de cei 20 de marinari se ridicau la 4,9 milioane de ruble și 28,5 mii dolari.
Echipajul a declarat că unii lucrează în baza unor contracte cu societatea „Argo Tanker Group” (care nu este proprietarul navei), iar alții cu FMTC ShipCharter LLC. Unele contracte făceau trimitere la un acord colectiv cu Sindicatul Marinarilor, care însă nu a fost niciodată încheiat. Până în august 2025, Unity naviga sub pavilionul Gambiei, însă schimbarea în Lesotho a stârnit temeri în rândul echipajului că nu vor mai putea apela la asigurările mutuale (P&I club) în caz de litigii sau neplată.
Sediul „Argo Tanker Group” se află în complexul Moscova-City, iar compania aparține grupului „ATG Holding”, activ în comerțul cu combustibili. Din ianuarie 2025, firma se află sub sancțiuni SUA. Potrivit autorităților occidentale, Unity transportă petrol rusesc la prețuri ce depășesc plafonul impus internațional. În 2025, nava a fost sancționată de Marea Britanie, Uniunea Europeană, Australia, Canada și Elveția ca parte a flotei ruse de evitare a sancțiunilor.
Detalii, AICI