Trenul ucrainean care leagă capitala țării de linia frontului. „Nu mi-e frică. Vreau doar să se termine mai repede”

0

Printre sutele de trenuri care străbat zilnic rețeaua feroviară elaborată a Ucrainei, trenul Kiev-Kramatorsk se distinge, învăluit într-o tăcere solemnă, în timp ce pasagerii își așteaptă destinația.

În fiecare zi, în jurul orei șapte dimineața, pasagerii acestei rute părăsesc siguranța relativă a capitalei și se îndreaptă spre est, către zonele de pe linia frontului, unde luptele dintre forțele ucrainene și trupele rusești fac ravagii, iar loviturile rusești sunt frecvente cu rachete imprecise care lovesc zone rezidențiale.

Pasagerii sunt un amestec de bărbați și femei care oferă o latură a societății ucrainene din aceste zile. Printre ei se numără soldați care se întorc pe front după o scurtă permisie, femei care fac această călătorie pentru a se reîntâlni pentru câteva zile cu soții și iubiții care servesc pe câmpurile de luptă și locuitori care se întorc să verifice casele din regiunea Donețk.

Cu toții sunt pierduți în gânduri și rareori conversează între ei.

Marta Banakh, în vârstă de 19 ani, așteaptă cu nerăbdare următoarea oprire a trenului într-una dintre cele nouă stații intermediare pe drumul spre Kramatorsk. Ea coboară în stație pentru o scurtă pauză de țigară, schimbându-și greutatea de pe un picior pe altul, înainte și înapoi.

Familia ei nu știe că a făcut această călătorie din vestul Ucrainei, traversând întreaga țară, pentru a se întâlni cu iubitul ei, care servește în infanterie de la începutul invaziei Rusiei în Ucraina, în februarie 2022. Rareori are parte de o pauză, iar Marta a decis să îl surprindă cu o vizită.

„Îmi fac griji că fiecare zi ar putea fi ultima a lui și că s-ar putea să nu ne mai vedem niciodată”, a spus ea purtându-și părul despletit, încununat cu o bentiță cu perle.

Kiev-Kramatorsk, una din cele mai circulate rute feroviare după declanșarea războiului

Este singurul tren de zi de mare viteză care merge până la Kramatorsk. Orașul se află la aproximativ 30 de kilometri (mai puțin de 30 de mile) de linia frontului, ceea ce îl face susceptibil la loviturile rusești. Și la doar câțiva kilometri de oraș, luptele din apropierea orașului Bahmut, aflat sub control rusesc, fac ravagii pentru al doilea an.

Războiul a devenit o parte integrantă din viața a milioane de ucraineni, iar vastul sistem feroviar al țării a rămas operațional în ciuda războiului. Trenurile de noapte care zornăie prin țară încă își întâmpină clienții cu ceai cald și cearceafuri curate în compartimentele de dormit. Trenurile transportă, de asemenea, marfă, ajutoare și echipamente.

Popularitatea rutei Kiev-Kramatorsk evidențiază realitatea războiului.

Aproximativ 126.000 de pasageri au folosit această rută în lunile de vară din acest an, potrivit operatorului feroviar național Ukrzaliznytsia. Aceasta ocupă poziția a patra în ceea ce privește volumul de pasageri dintre toate trenurile intercity de mare viteză și menține una dintre cele mai mari rate de ocupare – 94% – dintre toate trenurile ucrainene.

Conexiunea a fost suspendată timp de șase luni la începutul războiului. Întreruperea din aprilie anul trecut a avut loc în urma unui atac cu rachete rusești asupra gării Kramatorsk, în timp ce pasagerii așteptau să fie evacuați. Lovitura a ucis 53 de persoane și a rănit alte 135, într-unul dintre cele mai mortale atacuri rusești.

Citește mai mult AICI

You might also like
Leave A Reply

Your email address will not be published.