X, fostul Twitter, amplifică dezinformarea pe fondul conflictului Israel-Hamas

77

Încă de la începutul conflictului dintre Israel și Hamas din acest weekend, imagini grafice cu răpiri și operațiuni militare s-au răspândit fulgerător pe platformele de socializare, inclusiv pe X, fostul Twitter. Însă dezinformarea de pe platformă a făcut ca utilizatorilor să le fie mai dificil să evalueze corect ce se întâmplă în regiune, relatează CNBC.

Pe parcursul weekendului, platforma X a marcat mai multe postări ca fiind înșelătoare sau false, inclusiv un videoclip care ar fi arătat atacuri aeriene israeliene împotriva Hamas în Gaza. Mii de utilizatori au văzut postările, iar postările cele mai distribuite au fost marcate de platformă ca fiind înșelătoare. Cu toate acestea, zeci de alte postări cu același videoclip și legendă nu au fost semnalate de sistemul X, potrivit analizei CNBC.

Această aplicare disparată a legii vine la câteva zile după ce NBC News a raportat că X a făcut reduceri în echipa sa de dezinformare și integritate electorală. Cu puțin timp înainte ca Hamas să lanseze atacul său surpriză, X a eliminat titlurile din linkurile de pe platformă, ceea ce face ca linkurile externe să fie greu de distins de fotografiile standard partajate pe X.

Înainte ca Elon Musk să achiziționeze Twitter, conducerea companiei a dedicat resurse semnificative pentru a combate informațiile manipulate sau înșelătoare. După ce Musk a preluat controlul, redenumind platforma, a redus numărul de angajați din echipele dedicate combaterii dezinformării și a criticat colaborarea din trecut a companiei cu guvernul SUA în ceea ce privește dezinformarea Covid-19.

Sub conducerea lui Musk, X a prioritizat etichetarea de conținut orientată spre utilizator cu Community Notes, funcția preexistentă cunoscută anterior sub numele de Birdwatch. Dar un studiu realizat în septembrie de UE a constatat că, în ciuda acestei funcții, care adaugă context de tip crowdsourcing la postări, dezinformarea a fost mai ușor de descoperit pe X decât pe orice altă platformă de social media și a existat mai multă interacțiune cu ea decât pe alte platforme, în termeni relativi.

Alex Goldenberg, analist la Network Contagion Research Institute, studiază ura și extremismul de dreapta pe rețelele de socializare și în lumea reală. Goldenberg a explicat pentru CNBC că și înainte Twitter a avut dificultăți în gestionarea dezinformării în altă limbă decât engleza.

Pentru mai multe informații abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM

Citește și