Kommersant: Companiile aeriene rusești au efectuat 2.000 de zboruri cu aeronave cu piese expirate
În 2022, companiile aeriene din Rusia au efectuat 2.000 de zboruri cu aeronave occidentale echipate cu cu piese de schimb și componente expirate, scrie Kommersant, care citează datele autorității Rostransnadzor, Serviciul Federal de Supervizare a Transportului.
După impunerea sancțiunilor occidentale, companiile aeriene ruse întâmpină probleme cu piesele de schimb. În unele cazuri se observă „abateri de la reglementările tehnice”, iar defecțiunile sunt reparate „mai târziu decât este recomandat”.
În Comitetul de Transport al Duimei de Stat de la Moscova, Viktor Basargin, șeful Serviciului Federal, a declarat că inspecțiile neprogramate au detectat o „deficiență de componente” la companiile care folosesc aeronave occidentale.
Potrivit lui Basargin, acest lucru se datorează unei „creșteri a costului și a timpului de livrare a pieselor de schimb”, iar în unele cazuri acestea sunt „imposibile de livrat” din cauza sancțiunilor occidentale. Aeroflot și alte mari companii aeriene ruse au negat folosirea pieselor de schimb expirate. Potrivit acestora, avioanele cu probleme sunt parcate în așteptarea aprovizionării cu componente.
Fiodor Borisov, expert la Institutul de Economie a Transporturilor și Politica Transporturilor din cadrul Școlii Superioare de Economie a Universității Naționale de Cercetare, consideră că situația cu menținerea navigabilității aeronavelor occidentale în Rusia se va agrava și va amenința cu o penurie a flotei.
Expert: „Să nu ajungem ca Iranul”
„Este important să nu se repete experiența negativă a Iranului, care, imediat după sancțiuni, s-a confruntat cu o rată ridicată a accidentelor și a putut face față acesteia doar prin stabilirea unui control strict al industriei”, a declarat Borisov.