Cele șapte tactici de comunicare folosite de Zelenski, model pentru NATO

222

Președintele ucrainean și echipa sa au folosit șapte tactici prin care a inovat un model de comunicare publică într-o situație de criză, scrie Alex Aiken, directorul Serviciului de Comunicare Guvernamentală (GCS) al Marii Britanii.

Răspunsul Ucrainei la invazia rusă a demonstrat puterea comunicării publice relevante și oportune, ca și beneficiile unui scop comun bazat pe valori, scrie oficialul britanic.

În fața „instabilității și amenințării omniprezente” descrise în Conceptul strategic al NATO, aliații trebuie să facă mai mult pentru a consolida rezistența societăților noastre. Peisajul mediatic din ce în ce mai lipsit de frontiere a creat oportunități pentru adversari de a contesta spațiul informațional, a submina cooperarea globală și a slăbi sprijinul pentru democrația liberală.

Fie că abordează o criză imediată sau convinge oamenii să-și schimbe mentalități și comportamente de lungă durată, adevărul spus cu putere rămâne un instrument esențial pentru a-i contracara pe adversari.

După cum arată exemplul Ucrainei, modul în care ne pregătim să comunicăm contează la fel de mult ca și conținutul mesajului nostru, scrie Alex Aiken.

Volum

Natura conflictului necesită o comunicare cu butonul mereu pornit.

Deschiderea față de risc

Președintele ucrainean Zelenski acceptă, pe bună dreptate, dezavantajele pe care le implică în mod inevitabil această abordare cu tempo alert – nu în ultimul rând riscurile pentru propria sa siguranță atunci când vizitează linia frontului.

Comunicarea directă

Președintele Zelenski a pledat cazul Ucrainei la nenumărate evenimente din întreaga lume, comunicând în mod proactiv cu publicul pe care Ucraina dorește să îl influențeze.

Claritate

Expresii precum „cu sau fără voi” și „am nevoie de muniție, nu de o plimbare” ajută la încapsularea mesajului. Această abordare personalizată întărește legăturile și clarifică rezultatul dorit.

Mesaje inspiraționale

Relevanța și oportunitatea mesajelor transmise creează, de asemenea, influență și funcționează ca un factor de motivare.

Provocare pentru Moscova

În același timp, președintele ucrainean se adresează direct adversarilor săi, într-un mod rezonabil și convingător.

Cei trei „V”: video, vizual, voce

Toate cele de mai sus sunt transmise printr-un pachet de comunicare implicit, care este bazat pe mesaje video și transmis prin intermediul rețelelor de socializare, cu o voce credibilă și un impact vizual deosebit.

Luate împreună, acestea ilustrează o nouă abordare a mediului media digital global. Președintele ucrainean și echipa sa au adoptat o agilitate calculată care acționează atât ca un factor de descurajare pentru adversarul Ucrainei, cât și ca o sursă de inspirație pentru susținătorii săi.

Detalii, AICI

Pentru mai multe informații abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM

Citește și